søndag den 27. december 2009

Lidt til tænkeren….der er en flaske rødvin på højkant!

Jeg sad og gik igennem en del udklip som jeg har gemt gennem årerne. Mine øjne faldt så på et parti tilbage fra ´87 mellem Nørresundby & Gentofte (min ”fødselsklub”) fra 1. division (nu skakliga´en).
Partiet er mellem Svend Pedersen (NørreSundby), Hvid og Sven Pedersen (Gentofte), Sort og fandt sted i 2. runde.
I nedenstående stilling blev der taget remis og jeg overgive nu ordet til kommentatoren: ”På dette tidspunkt sad vores Svend og ærgrede sig over, at sort trods hvids materielle overvægt havde evig skak. Sven (uden d) var sikkert af samme grund godt tilfreds og gav de nødvendige tårnskakker for at kræve remis”



















Det er sort´s tur til at trække.
Hvem skulle være mest tilfreds med remis, Hvid eller sort? og er der en gevinstvariant for enten hvid eller sort?

Blandt de indkommende løsninger trækkes der lod om en flaske rødvin. Send svaret til tim@tjec.dk, senest d. 10. januar 2010

Ingen kommentarer: