søndag den 14. januar 2018

LIGE I STØRSTE HAST …


Jeg sidder i bussen på vej hjem fra dagens holdkamp … Og det gør jeg næppe en anden gang … ”Underholdt” af en kvindemenneske fra en af de fjernere ender af Kongeriget … Og som ikke på nogen måde er i fare for at tørste ihjel …

Topkampen Horsens - Haderslev 2 endte med 4½ - 3½.

På førstebrættet var vi vidne til en Morten Jensby, der ville vinde ”så meget”, at han desværre endte med at tabe. Med længder matchens mest interessante parti. Og godt spillet af min gamle ven fra Haderslev Carsten Hansen.  Desværre … 0-1

På andet brættet fumlede Peter Riis i tidnøden mod Allan Hye i en vist nok udmærket stilling. Da krudtrøgen lettede, var der ikke længere så meget sjov ved det. 0-1.

På tredje brættet afslog Henrik Mortensen et tidligt remistilbud, men da jeg overhovedet ikke gjorde fremskridt og i øvrigt var på vej i tidnød, måtte jeg selv trække remiskortet. ½-½.

På fjerdebrættet vandt Anders Munch for fjerde gang i træk. SUPER!! I dag måtte han dog slide noget mere for det.

På femte brættet vandt Søren Sørensen nogenlunde sikkert. Han har scoret flotte 3 af 3.

På sjette. og syvende brætterne spillede Sune Fischer og Tim Bjerre nogle solide remis’er.

På ottendebrættet sæsondebuterede Søren Grymer med en gevinst. Indrømmet, gevinsten var både heldig og tilfældig, men vi tager gerne det hele med.

Om 14 dage lægger vi hus til et regulært topopgør, da vi får rækkens nr. 2 Bov 2 på besøg. Spændende om de tager ”Horsens-drengen” Henrik Svane med.

Med venlig hilsen                          
Henrik Mortensen

Ingen kommentarer: