torsdag den 20. marts 2008

Årets DM i Silkeborg

Så er årets DM turnering i fuld gang og man kan bl.a. følge partierne live på www.skak-dm.dk/2008.
Vi har desværre ingen spillere med i landsholdsklassen....., men Henrik deltager i MA7 grp. 2, Anders er med B5, grp. 1 og Erik spiller med i veteranklassen.
Erik vandt dagens parti efter stille og roligt at kan få en bedre stilling og så nappe et par bønder.
Jeg så ikke afslutningen på Anders´ parti, men han stod godt midtvejs og fik også hevet hele pointet hjem. Henrik har sendt mig dette:

Efter tre runder har jeg spillet tre remis´er. I første runde mødte jeg rating kartoteks fører Leif Jensen (Tølløse). Er jeg i form, slår jeg ham. Og ellers plejer det at blive remis. Jeg er vist ikke i form... I 2. runde burde jeg have tabt til Thomas Struch (Gladsaxe), men nede med "2½" bønder i et dronningslutspil fremtvang jeg remis ved trækgentagelse. Godt kæmpet Hr. Mortensen. I 3. runde blev det en korrekt og relativt uspændende remis mod den førende Michael Øe (Randers). Bollerne skal nok komme senere i turneringen...

Fortsættelse følger…..

Ingen kommentarer: